You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
הסבר ההתאחדות לחזרת חצאי הגמר לאצטדיון רמת גן
לא מקום אידיאלי למעמד. קבוצת ילדים ב' של מכבי חיפה חוגגת זכייה בגביע מול רבבות כסאות ריקים (צילום: מדיה מכבי חיפה)

הסבר ההתאחדות לחזרת חצאי הגמר לאצטדיון רמת גן

אחרי שהודיעה בשבוע שעבר על מעבר המשחקים לאצטדיונים בנס ציונה ובאור יהודה, ההתאחדות מסבירה מדוע המשחקים ייערכו באצטדיון ר"ג

 

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

לאצטדיון הלאומי בר"ג מקום של כבוד בכדורגל הישראלי, האצטדיון אירח הרבה רגעים יפים בהיסטוריה של הנבחרות ושל משחקי גביע המדינה וגם של משחקי עונה בתקופה שמכבי ת"א הייתה מארחת בו את משחקיה. עם זאת, לאורך שנים, עוד לפני הקמת האצטדיונים המודרניים, אצטדיון ר"ג לא זכה להילה שלה זכה אצטדיון בלומפילד ביפו - הן בשל צורתו והן בשל היציעים המרוחקים עד מאוד מכר הדשא ועובדה שבאצטדיון למעלה מ-42 אלף כסאות, שמן הסתם אינם מאוישים ברובם הגדול ברוב המשחקים - כל אלה פוגמים משמעותית בחווית הצפייה וחווית השהיה של האוהדים.

האצטדיון הלאומי אירח בשנים האחרונות עשרות משחקי גביע בגזרת מחלקות הנוער בשלבי הגמר וחצי הגמר, על אף האכזבה הגדולה מצד מועדונים, מאמנים, שחקנים ובני משפחותיהם. בעונה שעברה כמה ממשחקי חצאי הגמר והגמר נערכו באצטדיונים קומפקטיים ובהם אלה שבראשל"צ, לוד ונס ציונה. בהגרלת משחקי חצאי הגמר, שנערכה במהלך החודש שעבר, הודיעה ההתאחדות שכל המשחקים ייערכו באצטדיון הלאומי בר"ג, אך בשבוע שעבר הודיעה שמשחקי חצאי הגמר ישוחקו באצטדיונים באור יהודה, רמת השרון ובנס ציונה - מה שיצר תגובות אוהדות בקרב רבים. אתמול הודיעה ההתאחדות לכדורגל על חזרת המשחקים לאצטדיון ר"ג, למעט משחקי הנוער שייערכו בנס ציונה. המשחקים ייערכו באותן שעות ותאריכים שנמסרו בשבוע שעבר ואותם פרסמנו בכתבה שעסקה בעניין .

מדוע הוזזו המשחקים לאצטדיון ר"ג? זו תגובת ההתאחדות לכדורגל? "השאיפה היתה להוציא את המשחקים, שנערכים שנים רבות ברמת גן, למגרשים קטנים יותר ואינטימיים, גם לאור העובדה שהאצטדיון היה אמור להיות תפוס לטובת הופעה. תחזית מזג האוויר הצפויה, המנבאת עומס חום משמעותי, יחד עם השאיפה לסיים את משחקי הגביע בימי חופשת הלימודים בחג הפסח, הובילו לחשיבה מחודשת ולאיחוד משחקי טרומים, ילדים א', ב', ג' ונערים א', ב,', ג' באצטדיון אחד. המתקן הנפלא עם הדשא הסינטטי באור יהודה, עליו אמורה היתה להתקיים המאסה המשמעותית של המשחקים (טרומים וילדים), עלולה היתה להיות בעייתית בגילים אלה לנוכח עומס החום החזוי. חצאי גמר הנוער יתקיימו באצטדיון בנס ציונה".

אין ספק שמדובר במהלך מאכזב מצד ההתאחדות לכדורגל. המחשבה שלא לשחק במגרש סינטטי במזג אוויר חם יש בה היגיון, אך מן הראוי היה שההתאחדות לכדורגל תמצא יעד אחר לקיום המשחקים במקום המגרש באור יהודה ולא חסרים כאלה. מגרש בית הנבחרות בשפיים יכול היה להיות אופציה מצוינת, אם בהתאחדות מעדיפים להימנע מתשלום על השכרת מגרשים. אפשרויות אחרות בתשלום, שקרוב לוודאי שניתן היה למצוא מקרבן הצעה מתאימה לקיום משחקים: מתחם המגרשים החדש בחדרה, האצטדיון בבת ים - שעבר שיפוץ ושדרוג ולפי הודעת העירייה ניתן לשחק בו ולהכניס קהל, אצטדיון הברפלד בראשל"צ.